Monday, January 25, 2010

Selamat Sejahtera, Cikgu!!!

Assalamualaikum & salam sejahtera semua. Lama dah tak jenguk blog aku ni. Semester ni merupakan semester akhir aku & ini menandakan yang aku telah bergelar guru pelatih (pelatih aje, belum siswazah bertauliah lagi... Hehe). Minggu ini jugalah minggu terakhir aku menjalani Rancangan Orientasi Sekolah 2 (ROS 2) sebelum aku menjalani Latihan Mengajar aku yang akan bermula pada 1 Feb 2010. 14 minggu beb. Berasaplah kepale hotak aku nanti. Dah lah kene mengajar sebelah petang.

Sekolah menengah yang aku pilih pun aku memang tak berapa familiar. Cuma tahu nama je sebab sekolah ni dekat-dekat dengan area kampung aku, kat Sabak Bernam (belah bapak aku). Aku cuma tahu yang sekolah ni memang dah lama wujud & prestasi agak memberangsangkan bagi sekolah di kawasan luar bandar.

Mula-mula, aku agak excited sebab dekat nak balik kampung, hehe... Dah seminggu aku dok sini, rasa buhsan giler sebab memang bukan jiwa aku agaknya tinggal kat kawasan kampung. Otak aku rasa macam nak meletup sebab sangat bosan. Huhu... Ni baru seminggu, belum lagi sebulan, apatah lagi 5 bulan. Huih, kena kuatkan semangat ni. Macam manalah kalau aku dapat posting kat pedalaman nanti. Hajat di hati memang nak jugak dok mengajar kat kawasan-kawasan lampung tapi kalau macam ni gayanya, kena pikir banyak kali... Hehe...


Okaylah, esok-esok aku celoteh lagi. Mata pun dah layu ni. Daaaa...

No comments: