Tuesday, May 10, 2011

"Orang gesa saya, saya gesalah orang"

Hello!!!!!

Boleh ke kau buat macam tu? Mentang-mentanglah kau tu "orang besar", suka-suka hati kau je nak bagi kerja kau pada orang lain. Sejak aku masuk kerja kat sini, aku perhatikan yang majoriti kerja kau, kau suruh orang lain buat. Pandai berbicara tentang keberkatan duit gaji tu. Tapi kau...

Aku sebenarnya paling pantang dengan orang yang cakap tak serupa bikin. Berbulu, meluat aku tengok. Aku peduli apa kau tu siapa. Tapi kalau kau bangga sangat yang kau tu lebih tinggi darjat daripada aku, sikit pun aku tak heran. Lainlah kalau kau buat kerja kau dengan sehabis baik. Sah-sah aku respek.

Bengang yang tak berkesudahan. Manusia memang macam-macam ragam. Tapi tolonglah fikir pasal orang lain. Kau jangan ingat yang kau tu dah di tahap yang selesa, kau boleh buat apa yang kau suka. Nanti-nanti bila kau jatuh gedebuk, kau fikirlah balik, berkat ke gaji kau tu????

No comments: