Sunday, August 28, 2011

Penghujung dan Permulaan

Salam Syawal!!!


Lama jugak tak update blog. Nak kata sibuk sangat tu taklah. Tapi takda idea nak merepek. Pejam celik, pejam celik, hampir sebulan dah umat Islam di seluruh dunia menunaikan ibadah puasa. Maknanya dah nak masuk bulan Syawal. Lagi 2 hari je nak raya.

Bercakap pasal raya, tahun ni adalah tahun pertama aku menyambut raya dalam keadaan berkerjaya. Dah ada gaji maka, faham-faham jelah. Dapat bonus 1/2 bulan gaji pun tak cukup. Memang bersyukur dapat bonus tapi belanja makin besar, barang makin mahal. Tahun ni 1st time siapkan semua barang-barang raya. Ada jugaklah excited sikit-sikit. Tahun ni jugaklah start tukar duit raya. Pergh! Kopak aku. Haha...

Penghujung Ramadan dah ni. Rebutlah sebanyak mana pahala yang boleh selagi mampu. Permulaan Aidilfitri pulak, janganlah nak membazir. Walaupun aku banyak jugak habis tahun ni, tapi takdalah sampai tahap membazir pada benda yang bukan-bukan. Kuih raya mahal beb, tu yang kopak aku. Haha.

Semoga Ramadan yang bakal berakhir ni, dapat lagi ketemu dengannya pada tahun hadapan dan semoga Syawal yang bakal menjelang nanti akan memberikan 1001 kegembiraan & kehidupan yang penuh dengan limpahan rahmat-Nya kepada aku dan semua...




SALAM AIDILFITRI, MAAF ZAHIR BATIN.

No comments: