Wednesday, July 27, 2011

Err, terima kasih ya!?

Kali ni aku nak cerita sikit pasal membeli-belah. Maklumlah, tak lama lagi nak puasa. Lepas puasa nak raya pulak tu kan? Kompom punya ramai yang bersedia nak membeli-belah.

Kat sini aku ada satu tips untuk kamu-kamu orang semua. Tips bila kita masuk sesebuah kedai (niat nak tengok-tengok je sebenarnya), lepas tu macam segan nak keluar sebab bapaklah lamanya membelek-belek tapi tak beli. Aku paham perasaan kamu-kamu semua sebab aku pun selalu buat macam tu. Dah nama pun window shopping kan? Kahkahkah...

Okay, bab belek-membelek ni memanglah kepakaran kaum hawa. Kalau nak beli sesuatu barang tu, punyalah lama. Tapi last-last, takda pun yang dibeli. Alasan, takda yang terpaut di hati. Hehe. Contohnya, kalau kau pergi ke kedai emas ke, kedai komputer ke, kau buat macam ni; bila rasa dah terlalu lama kau lepak dalam kedai tu tapi tak nak beli apa-apa, kau mintalah kad bisnes tokey kedai. Cakap je dengan orang tu; "Manalah tau, saya ada terniat pulak nak beli, nanti senang nak contact."

Lepas tu, kau blahlah... Apa lagi tunggu lama-lama. Tapi jangan lupa ucap trimas okay! Heheh...



p/s: Cubalah. Aku memang selalu buat macam ni. Boleh juga di apply bila ada salesman atau salesgirl yang paksa-paksa kau beli barangan dia. Kompom dia bagi punya kad bisnes dia & lepas tu kompom senang kau nak blah dari situ. Tapi kalau shopping kat tempat macam Jalan TAR, boleh abaikanlah tips aku. Heheh...


No comments: