Monday, July 18, 2011

Hidup yang penuh dengan warna-warna kehidupan...

Baru 7 bulan kerja tapi sudah macam-macam yang aku alami. Rezeki agaknya. Tapi yelah, itu sebenarnya yang membuatkan hidup aku jadi lebih warna-warni. Ada hitam, putih, hijau, kelabu pun ada.

Hidup ini bagaikan satu putaran roda yang berputar tanpa arah. Kitalah yang mengemudinya. Kalau mengarahkan ia ke kanan, ke kananlah ia dan jika mengarahkan ia ke kiri, ke kirilah ia.

Di usia yang sebegini, aku cuba sehabis baik untuk mengemudi hidup aku supaya segala yang aku bakal lalui akan menjadi seindah pelangi. Namun, hujan pasti akan turun di tengahari. Untuk itu, aku juga cuba sedaya-upaya untuk menyediakan payung bagi aku berteduh. Tapi apakan daya, ada juga sebahagian daripada baju yang membaluti tubuh aku basah dek air hujan. Tindakan aku, tunggu hujan berhenti dan tunggu baju aku kering.

Kesimpulannya, fikir positif. Pasti pengakhirannya, mendamaikan...

No comments: