Sunday, July 24, 2011

Hope

I hope the next day will be better than what i had before.

Tapi, bila harapan yang kau harapkan tu tak kesampaian, pasti kecewa bukan? Aku pun macam tulah. Very frustrated. Tapi realitinya, apa yang kau selalu harapkan tu takkan menjadi.

Aku sering mengajar diri aku supaya jangan berharap sangat pada sesuatu perkara, sebabnya akulah yang akan kecewa bila ianya tidak menjadi kenyataan. Hanya fantasi semata-mata. Namun, masa berharap tulah kadang-kala yang akan membuatkan diri aku rasa seronok. Sebab? Sebabnya masa itulah, khayalan terhadap perkara-perkara "fairy tale" sangat banyak. Maksud aku, kita pasti akan menggambarkan benda yang best-best je. Ye dak? Tapi yang pasti, realitinya kadang-kala amat menyakitkan.







p/s: Aku sedang sakit sekarang ni. Sangat sakit. Tak tahu mana nak cari ubat sebab aku tahu yang semua hospital @ klinik dalam dunia ni tak ada ubat yang boleh pulihkan aku.

No comments: